وزرای فرانسه طرح آزادی سفرهای طولانی برای عشاق را رد کردند

زوج‌هایی که با فاصله زیاد از یکدیگر زندگی می‌کنند، باید همچنان از هم جدا بمانند

 ۵۰ عضو پارلمان فرانسه خواستار افزودن استثنایی در قانون شدند تا ملاقات نوزادان را به عنوان دلیلی برای سفرهای بیش از ۱۰۰ کیلومتر قبول کند-PIXABAY

با مخالفت وزرای فرانسه با پیشنهادی مبنی بر آزادی سفرهای طولانی به خاطر «عشق» در قوانین فعلی قرنطینه، آن دسته از زوج هایی که با فاصله زیاد از یکدیگر زندگی می‌کنند، می‌بایست همچنان از هم جدا بمانند. 

میریل کلاپو، از اعضای حزب میانه‌رو حاکم (LREM) پیشنهاد داده بود که «عشق» به فهرست دلایل مورد قبول برای سفرهای بیش از ۱۰۰ کیلومتر (۶۰ مایل) افزوده شود تا به این ترتیب هنگام شروع کاهش محدودیت‌های قرنطینه از روز دوشنبه، زوج‌ها  بتوانند یکدیگر را ملاقات کنند. 

طرح پیشنهادی خانم کلاپو که او آن را «اصلاحات عشاق» نامیده بود، هفته جاری در نشست بحث و بررسی این قانون در پارلمان فرانسه، رد شد. 

این نماینده مجلس ضمن هشدار در باره از هم جدا ماندن زوج ها از تاریخ ۱۷ مارس گذشته به علت قرنطینه در فرانسه، گفت: «قانون، آزادی‌های عمومی را بسیار محدود کرده است تا جایی که چیزی نمانده که عشق به تبعید فرستاده شود.»‌

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

با این حال، اولیویه وران، وزیر بهداشت فرانسه، ضمن تشکر از خانم کلاپو به خاطر «لحظه‌ای احساسی» در اصلاحات پیشنهادی او، گفت که دولت تمایلی به افزودن استثنائات به قوانین فعلی ندارد. 

حدود ۵۰ عضو پارلمان فرانسه پیش از این خواستار افزودن استثنایی در قانون شده بودند تا ملاقات نوزادان را به عنوان دلیلی قابل قبول برای سفرهای بیش از ۱۰۰ کیلومتر قبول کند. 

از روز دوشنبه، مردم فرانسه برای ترک خانه‌ها دیگر نیازی به پر کردن فرم نخواهند داشت. همزمان، سفرهایی با مسافت زیر ۱۰۰ کیلومتر و نیز تجمعات عمومی تا سقف ۱۰ نفر نیز بدون نیاز به توجیه، مجاز خواهد بود. 

اما سفرهای طولانیتر برای کار یا دلایل خانوادگی «‌قانع کننده»، همچنان نیازمند توجیه و پر کردن فرم است.

 این قانون وضعیت اضطراری کشور را تا روز ۲۳ ژوئیه آینده تمدید کرده است و قرار است محدودیت‌های جدید، در صورت عدم مشاهده شیوع گسترده ویروس کرونا، سه هفته دیگر مورد بازنگری قرار گیرند. 

براساس مقررات جدید، بعضی فروشگاه‌ها در سراسر کشور بازگشایی می‌شوند، اما کلیه کسانی که از خارج از اتحادیه اروپا، منطقه شنگن و بریتانیا به این کشور سفر می‌کنند، می بایست قرنطنیه شوند. همچنین، پوشیدن ماسک در وسایل نقلیه عمومی از دوشنبه برای همه اجباری می‌شود. 

© The Independent

بیشتر از جهان